Liste Taxonomique aka Taxonomic List

Home Page

Keywords, mots cléfs: timbre timbres stamp stamps philatélie philately taxonomie taxonomy plante plantes plant plants fleur fleurs flower flowers aildoux flore du Québec flora of Quebec

20090723

Herbier Philatélique Pierre Guertin Philatelic Herbarium home page

HERBIER PHILATÉLIQUE

PIERRE GUERTIN

PHILATELIC HERBARIUM





Un herbier philatélique. Intéressant pour les philatélistes pour connaitre l'identité des plantes sur les timbres et leur position taxonomique. Intéressant pour n'importe qui qui travaille dans les plantes et qui veulent une iconographie d'une plante sur un timbre. J'ai beaucoup plus de timbres que ceux inclus ici. Je ne montre qu'un échantillonage de chaque genre.

A philatelic herbarium. Interesting for philatelists who want to know the identity of plants illustrated on stamps. Interesting for anyone working on plants and who is searching for an image of a plant on a stamp for one reason or another. I have many more stamps than included here. I intend to show only a sampling of each genus.

Je suis la classification de Dalla Torre & Harms (1907): Genera Siphonogamarum.

I follow the classification of Dalla Torre & Harms (1907): Genera Siphonogamarum.

Voici la liste des genres que j'ai dans mon herbier philatélique, c'est-à-dire ma LISTE TAXONOMIQUE.

Here is the list of the genera that I have in my philatelic herbarium, in other words, my TAXONOMIC LIST.

Voici un scan d'un article de La Presse qui parle de moi. L'article est aussi disponible sous forme numérique ici.

Here is a scan of a newspaper article that talks about me.

Modifications

Voici quelquel liens intéressants.

Toutes personnes peuvent se servir de mes images jpg à condition d'en mentionner la provenance et de créer un lien avec mon site web!

I allow all persons to use my jpg images on the condition that appropriate credit be rendered and a link to my web site be made!

No comments:

Blog Archive

Live Traffic Feed

My Blog List